Návody

Sfera

Hlavni navody na sferu jsou na strankach spherewiki A jeho pod forum sphere forum Silně doporučuji projít si 14 základních kapitol, počínaje tématy, kde si sehnat vlastní sféru, přes instalaci a její nastavení a hlavních 10 témat o základech skriptování do sféry. Je nutné upozornit na fakt, že dokumentace na této wikipedii není zcela kompletní a může se lišit od vaší sfery v klíčových bodech. Proto je nutné ještě sledovat changelog, kde najdete co je a není naimplementované ve vaší sféře.

GM-správa

Pokud jste se stali Grand Masterem dále jen GM, budou vás zajímat hlavně podpůrné programy. Jako vývojář při hledání se koukám do zdrojového kódu, ale všichni ostatní používají hlavně program Axis, který značně ulehčuje práci při administrativě GM. Vypíšu zde věcí které Axise zjednodušuje:

Grafika

S grafikou nemám moc velké zkušenosti, ale na procházení dostupný grafiky se používá Fiddler nebo InsideUO, kde také můžete upravovat barvy a vše spojené s grafikou. Pro více informací vás odkáži na stránky

Statik

Statik jsou všechny statické objekty ve hře, které se nacházi v mapě. Voda, písek, zem, důlní šachty, krápníky, moře, budovy, stěny a stromy. Pro úpravu mapy se používá...

Easy UO

Pokud člověk chce hrát Ultimu na vyšší úrovni automatizace dá určitě za vděk programu EasyUO (EUO). Toto je skriptovací jazyk požívající uo.dll, ve kterém je možné tvořit skripty, které automatizují, některé procesy jako je otravné třídění předmětů do skladů nebo trénování postavy.

Pro více informací naštivte stránky EasyUO, které jsou velmi kvalitně zdokumentovaný

Open Easy UO

Open Easy UO je program odvozen od EasyUO. EUO je nekvalitně udělané a pro lepší programátory velice nepřehledné. Nedají se tam dělat struktury a objekty už vůbec. Proto vznikl projekt Open Easy UO neboli OEUO, které napojilo knihovnu uo.dll na skriptovací jakyk Lua. Nápad byl dobrý, ale projekt byl označen jako nevyhovující a následně přestal vývoj. Aktuální stav programu je dobrý s výjmkou tvorby oken (menu), zvuků a podpory například http requestů. I přes tyto nevýhody má OEUO přednost, kterou EUO nemá : rychlost a možnost víc vláken. Proto doporučuji pokročilejším, aby rovnou přešli na OEUO.

Silně doporučuji si stáhnout nějaký lepší vývojové prostředí pro Lua, jako je třeba LuaEdit nebo jiné. Poté se můžete vrhnout na skripty podle dokumentace.

ø